Aktualnosci

Published on 20 lipca, 2018 | by Katarzyna

Wspomnienia z obozu profilaktyczno – wypoczynkowego w Ustroniu Morskim

W dniach od 8 do 17 lipca 2018r. dzieci i młodzież z Gminy Szaflary odpoczywały na obozie profilaktyczno wypoczynkowym w Ustroniu Morskim. Pobyt został zorganizowany i sfinansowany przez Gminę Szaflary – Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szaflarach.

„Wszystko zaczęło się 8 lipca o godz. 2145 na rynku w Szaflarach. W tym dniu rozpoczęła się nasza podróż, która mimo iż trwała długo to w autokarze nikomu się nie nudziło, bowiem jechaliśmy nocą, więc większość z nas spała. Po przyjeździe do Ośrodka Wypoczynkowego „Janina” i zakwaterowaniu wszyscy udaliśmy się na powitanie morza. W tym dniu mieliśmy czas na zapoznanie się ze sobą jak również z naszymi wychowawcami, zwiedziliśmy miejscowość, podziwialiśmy piękno okolicznej plaży. Wychowawcy mieli wiele różnych pomysłów na zajęcie naszego wolnego czasu, a nasz Kierownik organizował nam wiele wspaniałych atrakcji.

I tak w kolejnym dniu udaliśmy się do Wioski Indiańskiej w Zieleniewie, która oferowała nam szereg atrakcji takich jak: przejażdżka na koniu czy jeepem, pokaz talentów kowbojów, jazda na mechanicznym byku, czy chociażby poszukiwanie złota. Każdy z nas znalazł tam coś dla siebie i dobrze się bawił.

Następną wycieczką było zwiedzanie z przewodnikiem Kołobrzegu, między innymi zabytkowego Kościoła Mariackiego, Ratusza, rynku i fontanny ale najbardziej w tym dniu podobał nam się rejs statkiem „Monika III” po Morzu Bałtyckim.

Będąc nad morzem nie mogło zabraknąć zwiedzania latanii morskiej. Tę odwiedziliśmy w Gąskach, przy okazji kupiliśmy pamiątki dla naszych bliskich.

Świetnym pomysłem były różnego rodzaju konkursy, m. in. rzeźb z piasku czy plastyczny, w których mogliśmy dać upust swoim talentom i umiejętnościom. Nie zabrakło też oczywiście konkursu czystości, a nasze Panie wychowawczynie dbały o to byśmy utrzymywali nasze pokoje w porządku.

Niestety jak to bywa nad naszym Polskim morzem pogoda była bardzo zmienna, więc nie zawsze mogliśmy korzystać z kąpieli w morzu, ale aby wynagrodzić nam ten brak w te dni, w których nie mogliśmy plażować nasz Pan Kierownik zorganizował nam wyjścia na basen. Za to w słoneczne i ładne dni plażowaliśmy i korzystaliśmy z kąpieli w Bałtyku. Fajnie się przy tym bawiliśmy, atmosfera była bardzo przyjazna.

Zakończeniem każdego dnia były różne zajęcia świetlicowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu oraz wspólne dyskoteki. Wielką atrakcją okazało się ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz konkurs karaoke, gdzie co odważniejsi mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami.

Niestety w poniedziałek już musieliśmy się pakować, chociaż było nam bardzo żal, gdyż dzień okazał się bardzo słoneczny. Po raz ostatni udaliśmy się na plażę, gdzie korzystaliśmy z kąpieli morskiej i słonecznej, a wieczorem wyruszyliśmy do utęsknionych rodziców. W drodze powrotnej czekała nas jeszcze miła i bardzo smaczna niespodzianka – podwieczorek oraz kolacja. Po kilkunastu godzinach bezpiecznej, ale trochę męczącej podróży, rankiem spod Kościoła w Szaflarach odebrali nas stęsknieni rodzice. Dziękujemy Panom Kierowcom za bezpieczną i szczęśliwą podróż. Bardzo dziękujemy naszej Kadrze za zapewnienie nam bezpiecznego i zdrowego pobytu w przepięknym nadmorskim Ustroniu Morskim.

Bardzo serdeczne słowa podziękowania kierujemy do Pani Katarzyny Sowy – Pełnomocnik Wójta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za zorganizowanie nam tej przepięknej wakacyjnej przygody.