Aktualnosci no image

Published on 30 sierpnia, 2013 | by Katarzyna

Wspomnienia z obozu w Ustroniu Morskim

W dniach od 9.08.2013r. do 18.08.2013r wypoczywaliśmy się obozie nad Bałtykiem. Wypoczywali  laureaci konkursów organizowanych przez naszą gminną Komisje rozwiązywania problemów alkoholowych oraz uczniowie wytypowani przez dyrektorów szkół z gminy Szaflary. W bieżącym roku kierownikiem obozu była pani Renata Jagoda, a w skład kadry wchodzili Anna Dudzik- pielęgniarka, która czuwała nad naszym zdrowiem oraz  opiekunowie Ewa Hajnos,  Brygida Strzęp, Maria Niedośpiał, Dorota Sikoń, Iwona Jarząbek- Wilkus, Rafał Wilkus.

Naszą wspólną przygodę rozpoczęliśmy 9 sierpnia o godz. 5.45 na placu przed budynkiem Urzędu Gminy w Szaflarach. Wszyscy stawili się pełni radości i entuzjazmu przed czekającymi na nas wakacjami. Po całodziennej podróży,  na szczęście w klimatyzowanym autobusie i z  miłymi kierowcami Grzegorzem i Robertem, gospodarze wspaniałego pensjonatu „ Janina” w Ustroniu Morskim przywitali nas przepyszną obiadokolacją. Każdy nadchodzący dzień był dla uczestników pełen coraz to nowych doznań i przeżyć. Podczas trwania obozu zaplanowane były bardzo ciekawe wycieczki takie jak  wyjazd do Kołobrzegu, rejs statkiem i promem po morzu, Trzęsacz, Międzyzdroje, Świnoujście, zwiedzanie pięknych ogrodów „Hortulus”, wizyta w skansenie i pieczenie własnego pomysłu chleba, prelekcja rybaka,   basen, dwie dyskoteki, ognisko z pieczonymi kiełbaskami i góralskim śpiewem. Każdy wyjazd pobudzał naszą wyobraźnię i poszerzał horyzonty myślowe. W Wolińskim Parku Narodowym w pobliżu Międzyzdrojów odwiedziliśmy Rezerwat Zubrów. Na wycieczce w Dobrzycy zwiedziliśmy Ogrody Hortulus z kwiatów, krzewów
i ziół. Mielismy również okazję popływać  miejscowym basenie. Cieszyliśmy się, gdy pokonując drogę do Świnoujścia musieliśmy skorzystać promu. Jest to jedyne takie miasto, gdzie od strony polskiej nie ma innej drogi dojazdu tylko prom.
            Bardzo często wychodziliśmy na plażę, by zaczerpnąć odrobiny jodu i popluskać się w morzu oraz podziwiać piękno naszego Bałtyku. Wieczorami organizowane były różne  konkursy wiedzy, plastyczne, gry i zabawy, za które otrzymywaliśmy piękne nagrody. Wolne chwile spędzaliśmy spacerując po Ustroniu Morskim, jedząc gofry i lody, a także kupując pamiątki dla naszych najbliższych. W czasie trwania obozu nie zapominaliśmy o niedzielnej mszy świętej oraz o codziennej modlitwie. Częste gry i zabawy pozwoliły nam się bliżej poznać i nawiązać nowe przyjaźnie. Zwieńczeniem kolonii było pożegnalne ognisko, na którym każda grupa wystąpiła z własnym repertuarem piosenek. Zjedliśmy kiełbaskę, wypiliśmy gorącą herbatkę i otrzymaliśmy od organizatorów wspaniałe pamiątki, aby zawsze przypominały nam chwile spędzone razem. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Nasze wspomnienia udokumentowaliśmy w kronikach wykonanych podczas trwania obozu.

Obóz profilaktyczno- wypoczynkowy dla dzieci i młodzieży jest niezapomnianym przeżyciem. Szczęśliwie wróciliśmy do domów, pełni wrażeń po udanych wakacjach, a przyjaźnie zawiązane nie zakończą się tylko na wakacyjnej znajomości. Chcemy bardzo serdecznie podziękować kadrze obozowej, panu Wójtowi – Stanisławowi Ślimakowi, pełnomocnikowi Zofii Stramie oraz wszystkim członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szaflarach za organizowanie konkursów i wyjazdów na tak wartościowe obozy wypoczynkowo – profilaktyczne.